Sok vállalatot érinthet a változás, miszerint a tűzvédelmi, vízügyi, valamint a veszélyes üzemekkel kapcsolatos ügyek intézése is október elsejétől átkerül a katasztrófavédelemtől a kormányhivatalokhoz.
Október elsejétől megváltozik néhány fontos hatósági ügyintézés menete, amely a vízügyekkel, tűzvédelemmel és a veszélyes üzemekkel kapcsolatos feladatokat érinti.
Mostantól ezekkel az ügyekkel nem a Katasztrófavédelemhez, hanem a helyi kormányhivatalokhoz kell fordulni.
Mit jelent ez? Például, ha valaki tűzvédelmi engedélyt szeretne kérni vagy vízvédelmi ügyet intézne, mostantól a kormányhivatalban tudja elintézni. Ugyanez vonatkozik a veszélyes üzemek felügyeletével és engedélyezésével kapcsolatos kérelmekre is. Ha valakinek már folyamatban van az ilyen jellegű ügye, annak sincs oka aggodalomra, hiszen a továbbiakban ezeket is a kormányhivatal fogja kezelni.
Fontos tudni, hogy ha tűzesettel, kéménysepréssel vagy a veszélyesáru-szállítással kapcsolatos ügyet szeretnénk intézni, továbbra is a katasztrófavédelemhez kell fordulni, ezt az e-papír szolgáltatáson keresztül lehet megtenni.
További információkat a változásokról a vonatkozó kormányrendeletben találhatunk meg.